Conversie optimalisatie | Van bezoekers klanten maken | Yonit

Online Marketing

Conversie optimalisatie

Over conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is kortweg de methode om van een bezoeker een klant te maken. Een website maak je niet voor jezelf. Een website is een middel om een doel te bereiken. Voor iedere website is het uiteindelijke doel anders. Wanneer u een webwinkel heeft, is het doel voor de hand liggend. U wilt namelijk uw producten verkopen. Wanneer een bezoeker op uw website komt wilt u dan ook dat die bezoeker een koper wordt. Er kunnen echter ook diverse andere doelen aangewezen worden. Zo kan het ook zijn dat u wilt dat de bezoeker zich inschrijft voor uw nieuwsbrief, of dat de bezoeker u volgt op social media bijvoorbeeld. Conversie optimalisatie is exact datgene wat nodig is om van meer bezoekers meer klanten te maken.

Hoe pakt Yonit conversie optimalisatie aan?

Bij conversie optimalisatie doorlopen we globaal de volgende stappen:
– We bekijken het huidige conversiepercentage van verschillende zaken
– Oplossingen zoeken voor de problemen
– Problemen prioriteren
– Testen van oplossingen (A/B testing)
– Implementatie van oplossingen
– Monitoren van effect aanpassingen

Wat gebeurt er bij conversie optimalisatie?

Bij conversie optimalisatie wordt er globaal naar de volgende gebieden gekeken:
– Vaststellen huidig conversiepercentage
– Mogelijke obstakels identificeren
– Quickwins
– Testen, testen en nog eens testen

Gerelateerde SEO diensten

Conversie optimalisatie wordt vaak samen uitgevoerd met:
Performance optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie
Zoekwoord analyse
Webontwikkeling website

Vraag nu een conversie optimalisatie aan!

Vraag een offerte aan, of neem contact op!

Samen kijken naar uw uitdaging? Neem vrijblijvend contact op!

Contact >